Sommarens läsning

Har läst två böcker i sommar, läste ut den senaste igår. Båda böckerna va verkligen speciella och otroligt läsvärda, men av totalt olika genrer.

Den första boken heter Dags att dö och är skriven av Erica Spindler. Det är en thriller/deckare och en väldigt bra sådan. Jag satt fastklistrad i denna bok nästan varje dag på Mallorca-resan :) Jag hade jättesvårt att lista ut vem mördaren var ..man misstänkte hela tiden olika karraktärer och tillslut misstänkte jag helt enkelt allt och alla :P 

Den andra boken heter Jävla John och är skriven av Eva Dozzi. Den handlar om John Lennons liv och framförallt affär med en svensk tjej. Jag vill inte avslöja för mycket men jag kan säga att boken innehåller väldigt många brev och dagboksdialoger. Eva beskriver John som brutal, alkoholist och knarkare. Hon framställer även honom som sjukligt svartsjuk. Aggressiv och ansvarslös. 
Jag blev berörd av boken även om jag har svårt att avgöra om jag egentligen tycker den va bra eller inte ...men jag måste erkänna att jag, när jag läst Johns allra sista brev(slutet av boken), blev tårögd och att jag satte på John Lennons "Imagine" och låg där ensam mitt i natten och tänkte över livets mening och andra djupa frågor.
Boken är väldigt välskriven och trovärdig ...och enligt mig helt klart läsvärd! :)

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0