SPAMalot

Måste ju berätta lite om denna underbara show! :D

Hur sjukt rolig som hellst! Världens bästa födelsedags present från min älskade far.
Dem hade gjort handlingen ganska mycket, men de gjorde nästan de hela ännu bättre för då va man inte helt med på vad som skulle hända :) ..dessutom hade dem ju aldrig kunnat vara lika roliga som orginalet!

Helt flängt va de iaf, precis som sig bör! Johan Glans hade sitt eget sång nummer med refrängen '..ska de funka på Broadway så måste de va en jude med', så då gick ju riddarna iväg och letade efter en jude och allra sist i pjäsen säger Persy, kung Arthurs tjänare, 'Sir, jag har något att berätta ..jag är en fjärdedels jude. De e på mammas sida av släkten' ..varpå kung Arthur svara 'Jahaa, varför sa du inte de tidigare?' och då fäller Persy den kommentaren 'Jaa alltså, de är ju inget man brukar vilja säga till en tungt beväpnad kristen'. Hahhahah UNDERBART!

Vet inte riktigt hur jag ska kunna beskriva denna magnifika pjäs ..men jag säger bara att de är helt klart sevärd! :D En galet go blandning av ALLT mellan himmel och jord ;)


'Stupid engliiiish kniiiiiiighets ...we're frensch, pluuuuuuuuuh'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0